Poslední cesta v luxusu

Italské vozy s trojzubcem ve znaku, to je Maserati. Známka luxusu, úspěchu, kvality, bohaté historie i spousta novinek současnosti. Před více, než sto lety založili bratři s příjmením Maserati malou továrničku, kde se pokoušeli dát dohromady svá první auta, úspěch na sebe nedal dlouho čekat a vozy se začaly objevovat na závodních okruzích.
bílé Maserati
Věhlas automobilky rostl a auta se rozšířila téměř po celém světě. Neustále se vyráběly jak závodní vozidla, tak také klasická auta pro běžné řidiče. Maserati strávilo několik sezon také na okruzích závodů Formule 1 a získalo i dva mistrovské tituly. K raritám patří také první žena, jež usedla za volant závodního speciálu a účastnila se několika závodů.

Maserati si prošlo obdobími, kdy se mu dařilo více, i kdy bylo na pokraji bankrotu. V současné době se zdá, že je situace stabilní. Značka je koupena koncernem Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a neustále přichází s inovacemi a snaží se udržet laťku luxusních vozů dostatečně vysoko. Kdo si chce vůz této značky pořídit, musí očekávat, že si hodně hluboko sáhne do kapsy.

Jednou z nedávných novinek byla přestavba Maserati Ghibli, které se nyní zjednodušeně označuje jako G 3.0. Čeho se přestavba týkala? Celkově šlo o zvětšení vozu, co se týče zejména zavazadlového prostoru. Nenechte se však zmást, že se jedná o prostorný kombík. Auto totiž slouží prioritně jinému účelu. Kdo podniká v oblasti pohřebnictví, třeba bude mile překvapen a může oživit svou živnost nabídkou luxusního pohřebního vozu. Ano, přestavba auta byla totiž do podoby pohřebního vozu.
maserati logo
Ovšem samozřejmě stále ve vysoké kvalitě provedení pod značkou Maserati. I když to zní poněkud bizarním dojmem, nejedná se o vtip, ale o skutečnost. Kdo tedy nebude chtít, aby byl jeho pohřeb nudný a fádní a nepře je si převoz obyčejnou dodávkou, pak se mu jako možnost jeho poslední cesty nabízí svézt se v luxusním Maserati. Dotyčnému nebožtíkovi to již bude zřejmě jedno, nicméně se vší parádou to tedy rozhodně bude.