Zdraví prospěšné lněné semínko

Přemýšlíte, jakou zdraví prospěšnou potravinu byste ještě mohli zařadit do vašeho vyváženého jídelníčku? Pak vyzkoušejte zařadit nejrůznější druhy semínek, které jsou pro lidské zdraví velmi prospěšné, a to pro svůj obsah důležitých vitamínů, minerálů, zdravých tuků a dalších látek. Blahodárně na lidské zdraví působí třeba takové lněné semínko. Právem se proto řadí mezi superpotraviny.

celozrnné pečivo

Účinky na zdraví

Tato superpotravina je bohatá na zdraví prospěšné tuky, především na omega-3 mastné kyseliny. Dále obsahuje také vysoký obsah vlákniny, a právě proto pomáhá při potížích s trávením a podporuje pravidelné vyprazdňování stolice.  Je také potravinou, která je nejvíce bohatá na lignin, který se řadí mezi nerozpustnou vlákninu. Jsou také bohatým zdrojem vápníku, hořčíku, železa, zinku, vitamínů B, C, E, K a kyseliny listové.

Jeho konzumace je také prospěšná při nejrůznějších kožních onemocněních, blahodárně také působí na lidskou psychiku. Dále také pomáhá snižovat krevní tlak, hladinu cholesterolu a cukru v krvi. Pravidelně by měli tuto potravinu konzumovat také cukrovkáři, protože zmírňuje příznaky diabetu.

Naše tělo chrání před dlouhou řadu nemocí, proto bychom si měli dopřát pravidelnou konzumaci ideálně každý den, ale pozor – neměli byste překročit doporučené denní množství v maximální podobě dvou polévkových lžic.
lněné semínko

ZPŮSOBY A MOŽNOSTI KONZUMACE

Protože jsou lněná semínka hůře stravitelná, je ideální je při konzumaci rozžvýkat. Pak je důležité je zapít dostatkem tekutiny. Nebo je před konzumací rozemlít či rozdrtit. Můžete jej také dopředu namočit ve vodě. Následně je můžete přidat do jogurtu, kaše, smoothie, do salátu nebo je upotřebit při pečení pečiva.

Zařaďte superpotravinu v podobě lněného semínka do vašeho jídelníčku a dodejte vašemu tělu spoustu zdravý prospěšných látek.