I SEO se mění



Ti, kdo chtějí být úspěšní na internetu, se tam pochopitelně musí prosadit mezi konkurencí, jež je tu obvykle hodně silná. Ale někdo se nejen nedokáže prosadit, ale nezvládne si zajistit ani to, aby se o něm vědělo. Někdo takový si sice pořídí web se svými nabídkami, ale někdy tu není projevován dostatečný zájem veřejnosti a někdy sem dokonce nezavítá vůbec nikdo. I takový je osud. A chce-li být ten, koho se to týká, úspěšný, musí se prostě postarat, aby se to změnilo k lepšímu. A takové pozitivní změny se dosahuje obvykle s pomocí SEO, tedy optimalizace pro internetové vyhledávače. A v poslední době stále častěji nejen pro internetové vyhledávače.

internetové hledání

Kromě tradiční SEO, kterou už známe delší dobu a která spočívá vlastně v tom, že se usiluje o to, aby se odkaz směřující na daný web objevoval mezi prvními nabídkami internetových vyhledávačů, kde si ho hledající lidé nejdříve a nejspíše všimnou, je tu totiž v současnosti i něco dalšího. A to souvisí se vzrůstajícím významem umělé inteligence. Dnes už prostě lidé stále častěji nemusí ani pátrat po webech, které by otevřeli a našli na nich potřebný hledaný obsah. Dnes už mohou ti hledající jednoduše požádat umělou inteligenci, která jim dokáže rovnou odpovědět.

nápis SEO

Ta sbírá z webů relevantní informace a z nich tvoří odpovědi na to, co lidi zajímá. A co to znamená pro majitele webů? Že nestačí být jenom mezi předními nabídkami vyhledávačů. Že je třeba, aby z nich čerpala i umělá inteligence. A protože by je tato mohla ignorovat, je potřeba i SEO pro Chat GPT, díky které je větší naděje na to, že bude umělá inteligence odkazovat i na web toho, kdo podobně optimalizuje. Což má svůj význam, protože se tak o obsahu webu dozvědí i ti, kdo se zeptají umělé inteligence, i ti, kdo hledají ve vyhledávačích, jež se řídí mimo jiné i podle toho, jak je který web hodnocen AI. A tak je stále častěji potřeba AI SEO specialista. Protože pochybuji, že sami dobře víte, jak se zalíbit takové umělé inteligenci.